TY - JOUR ID - 19926 TI - برآورد اثر سرمایه دینی روی مصرف کالاها و خدمات ضروری و تجملی در جامعه شهری ایران JO - اقتصاد اسلامی JA - IEC LA - fa SN - 1735-3262 AU - عزتی, مرتضی AU - قربانزاده, شیوا AD - عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس AD - کارشناس ارشد اقتصاد دانشگاه خوارزمی Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 16 IS - 61 SP - 5 EP - 32 KW - سرمایه دینی KW - مصرف KW - کالای تجملی KW - کالای ضروری KW - پنل دیتا DO - N2 - یکی از اثر‌های دین بر رفتارهای اقتصادی، اثر آن بر  مصرف کالاهاست. در پژوهش پیش ‌رو کوشیده شده است تا اثر سرمایه دینی بر  اندازه مصرف کالاهای ضروری و تجملی برآورد شود. داده‌های مصرف برای پژوهش پیش‌ رو از نتیجه‌های آمارگیری از درآمد و هزینه خانوار شهری ـ که هر ساله از سوی مرکز آمار ایران گرداوری می‌شود ـ به‌دست آمده است. مدل‌های پژوهش با روش داه‌های تابلویی اقتصادسنجی برای استان‌های کشور برای دوره زمانی 1382 ـ 1391 برآورد شده است. نتیجه‌های به‌دست آمده نشان‌دهنده آن است که سرمایه دینی می‌تواند بر چگونگی مصرف خانوارها و تخصیص بودجه آنها به کالاهای تجملی و ضروری اثر بگذارد. UR - https://eghtesad.iict.ac.ir/article_19926.html L1 - https://eghtesad.iict.ac.ir/article_19926_f72924ed0ba2ef0152078170c3646b2e.pdf ER -