ابنبابویه قمی (شیخ صدوق)، ابیجعفر محمد؛ من لا یحضره الفقیه؛ تهران: دارالکتبالاسلامیه، 1390ق.
اژدری، علیاصغر؛ «درباره اصلاح الگوی مصرف (6): بررسی الگو و پتانسیل صرفهجویی در صنایع منتخب و انرژیبر کشور»؛ تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، ۱388.
ایروانی، جواد؛ الگوی مصرف در آموزههای اسلامی؛ مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی، 1388.
باقری تودشکی، مجتبی؛ «الگوی مصرف بر مبنای ارزشهای اسلامی»؛ فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، ش34، 1388.
ــــــــ؛ «اصول کلی الگوی مصرف در اسلام»؛ مجموعه مقالات اصلاح الگوی مصرف، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1388.
بهبودی، محمدباقر؛ گزیده کافی؛ ج3، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، 1363.
تهرانی، رضا و حسین بیگینیا؛ «بررسی تأثیر ماههای مذهبی بر بورس اوراق بهادار تهران»؛ فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری، س1، ش3، 1391.
حنیفی، فرهاد و سیدمصطفی موسوی ایوانکی؛ «بررسی تأثیر عوامل فصلی و ایام مذهبی بر تغییرات شاخص بورس اوراق بهادار و بازده صنایع»؛ مجله مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار، ش7، 1390.
حر عاملی، ابوجعفر؛ وسائل الشیعه؛ ج7، قم: انتشارات آلالبیت:، 1409ق.
حسینی، سیدرضا؛ الگوی تخصیص درآمد و رفتار مصرفکننده مسلمان؛ قم: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 1379.
ــــــــ؛ «الگوی مطلوب مصرف در چارچوب الگوی تخصیص درآمد اسلامی»؛ فصلنامه اقتصاداسلامی، ش ۳۴، 1388.
دهقانی، فرید و محمد جباری؛ «درباره اصلاح الگوی مصرف (4): بررسی اصلاح الگوی مصرف در صنایع منتخب انرژیبر، بخش معدن و صنایع معدنی»؛ تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، 1388.
راعی، رضا و سعید شیرزادی؛ «بررسی الگوی تغییرات فصلی بورس اوراق بهادار تهران»؛ پژوهشنامه اقتصادی، ش31، 1387.
الراغب الاصفهانی، حسینبنمحمد؛ مفردات الفاظ القرآن؛ بیروت: دار الشامیة، 1992ق.
رفیعی، حمید؛ «تأثیر مدیریت اقتصاد بر الگوی مصرف»؛ فصلنامه فرهنگی ـ دفاعی زنان و خانواده، ش16، 1388.
سوری، علی؛ اقتصادسنجی پیشرفته؛ ج2، تهران: نشر فرهنگ شناسی، 1393.
سینایی، حسنعلی و سیدمهدی محمدی؛ «تحلیل تأثیر ماه مبارک رمضان بر بورس اوراق بهادار تهران»؛ تحقیقات مالی ـ اسلامی، ش1، 1391.
شاهوردیانی، شادی، احمد گودرزی و سهیلا وحدت زیرک؛ «بررسی تأثیر رویدادهای تقویمی هجری قمری بر بازده سهام و حجم معاملات روزانه در بورس اوراق بهادار تهران»؛ فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری، ش6، 1392.
صادقی، ملیحه و عباس اشرفی؛ «امساک در غذا (روزه در ادیان گوناگون)»؛ فصلنامه تحقیقات جدید در علوم انسانی، ش19، 1396.
صافی گلپایگانی، لطفالله؛ «عالیترین مکتب تربیت و اخلاق یا ماه مبارک رمضان»؛ قم: دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیتاللهالعظمی لطفالله صافی گلپایگانی، 1392.
صمدی، محسن؛ «درباره اصلاح الگوی مصرف (11): کاهش ضایعات محصولات کشاورزی»؛ تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. 1388.
عزتی، مرتضی؛ ابعاد اصلاح الگوی مصرف؛ تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، 1388الف.
ــــــــ؛ اصلاح الگوی مصرف؛ تهران: نشر پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج، 1388ب.
عزتی، مرتضی و الهمراد سیف و علی یوسفنژاد؛ «نهادینهسازی الگوی مصرف بهینه در جهت رویارویی با تهدید نرم اقتصادی علیه نظام اسلامی»؛ دوفصلنامه علمی پژوهشی مدیریت اسلامی، ش2، 1391.
غروی بهمئی، اسماعیل؛ اسراف و قناعت از منظر اسلام؛ قم: دار النشر، 1368.
کشاورز حداد، غلامرضا؛ «تحلیل اثرات تقویمی در نوسانات قیمت برخی از کالاهای اساسی (مطالعه موردی: دادههای فصلی قیمت گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخممرغ)؛ مجله تحقیقات اقتصادی، ش73، 1385.
کیاءالحسینی، سیدضیاءالدین؛ «عوامل مؤثر بر هزینههای مذهبی دهکهای درآمدی خانوارهای شهری ایران»؛ فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد اسلامی، ش35، 1388.
گیلک حکیمآبادی، محمدتقی؛ «نظری بر ابعاد مصرف در نظام اقتصادی اسلام»؛ پایاننامه کارشناسی ارشد اقتصاد، دانشگاه تهران. 1383.
مجلسی، محمدباقر؛ بحارالانوار؛ ج103، بیروت: داراحیاء التراث العربی، 1993م.
محمدخانی، محمدرضا؛ «درباره اصلاح الگوی مصرف (7): الگوی مصرف و پالایشگاههای نفت کشور؛ تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، 1388.
ــــــــ؛ «چند راهکار برای اصلاح الگوی مصرف در شبکه برق کشور»؛ تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، ۱۳۸۸.
محمدی اشتهاردی، محمد؛ اسراف بلای خانمانسوز؛ قم: نشر مطهر، 1379.
مروتی، سهراب و فرحناز وحیدنیا؛ «موانع اصلاح الگوی مصرف از منظر قرآن و حدیث»؛ پژوهشنامه علوم و معارف قرآن کریم، ش3، 1388.
مشرف جوادی، محمدحسن؛ «مطلوبیت با توجه به ارزشهای متعالی اسلام»؛ مجله پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، ش137، 1370.
النوری، میرزاحسین؛ مستدرک الوسائل؛ ج1، بیروت: مؤسسة آلالبیت: لإحیاء التراث، 1408ق.
وبر، ماکس؛
اخلاق پروتستان و روح سرمایهداری؛ ترجمه عبدالمعبود انصاری؛ تهران: انتشارات سمت، 1371.
Frieder, Laura and Subrahmanyam, Avanidhar; “Nonsecular Regularities in Return and Volume”, Financial Analysts Journal, Vol.60, Issue 4, 2004.
Hussein, F.; “Seasonality in the Pakistani Equity Market: The Ramadan Effect”; the Pakistan Development Review, vol.37, 1998.
Odabasi, Yavuz, Argan, Metin; “Aspects of Underlying Ramadan Consumption Patterns in Turkey”; journal of international consumer marketing, Vol. 21, Issue3, 2009.
Riazuddin, R. and M.H. Khan; “Detection and Forecasting of Islamic Colender Effects in Time Series Data”; Data, State Bank of Pakistan, Working Paper, No.2, 2002.