%0 Journal Article %T برآورد اثر سرمایه دینی روی مصرف کالاها و خدمات ضروری و تجملی در جامعه شهری ایران %J اقتصاد اسلامی %I پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی %Z 1735-3262 %A عزتی, مرتضی %A قربانزاده, شیوا %D 2016 %\ 05/01/2016 %V 16 %N 61 %P 5-32 %! برآورد اثر سرمایه دینی روی مصرف کالاها و خدمات ضروری و تجملی در جامعه شهری ایران %K سرمایه دینی %K مصرف %K کالای تجملی %K کالای ضروری %K پنل دیتا %R %X یکی از اثر‌های دین بر رفتارهای اقتصادی، اثر آن بر  مصرف کالاهاست. در پژوهش پیش ‌رو کوشیده شده است تا اثر سرمایه دینی بر  اندازه مصرف کالاهای ضروری و تجملی برآورد شود. داده‌های مصرف برای پژوهش پیش‌ رو از نتیجه‌های آمارگیری از درآمد و هزینه خانوار شهری ـ که هر ساله از سوی مرکز آمار ایران گرداوری می‌شود ـ به‌دست آمده است. مدل‌های پژوهش با روش داه‌های تابلویی اقتصادسنجی برای استان‌های کشور برای دوره زمانی 1382 ـ 1391 برآورد شده است. نتیجه‌های به‌دست آمده نشان‌دهنده آن است که سرمایه دینی می‌تواند بر چگونگی مصرف خانوارها و تخصیص بودجه آنها به کالاهای تجملی و ضروری اثر بگذارد. %U https://eghtesad.iict.ac.ir/article_19926_f72924ed0ba2ef0152078170c3646b2e.pdf